Våre karosseriverksteder har avtale med de fleste store forsikringsselskapene, så det eneste du trenger å gjøre er å sende inn skademelding til selskapet ditt.

Når skaden er registrert vil du motta et skadenummer som du oppgir til oss sammen med bilens registreringsnummer og en kort beskrivelse av skadens omfang.

Skriv skademelding

Når uhellet er ute, skriv skademelding på stedet. Dette for å sikre at du og motparten kan signere den samme meldingen som skal sendes til forsikringsselskapene deres.

Levere bilen til taksering

Når du leverer bilen til skadetaksering hos en av våre verksteder vil vi gjennomgå skadene på bilen for å gi deg og forsikringsselskapet en vurdering av hva skadene vil koste å utbedre. En slik taksering tar normalt 30 til 60 minutter avhengig av hvor omfattende skadene er.

Hva skjer etter taksering?

Etter taksering benytter forsikringsselskapet taksten til å vurdere om bilen skal repareres eller kondemneres. Som regel har takseringen en av tre utfall:

1. Smart Repair (reparasjon av småskader)
 
2. Reparasjon 

Reparasjon kan påstartes etter at forsikringsselskapet har godkjent dette. Hvis bilen er forsvarlig å kjøre, bookes det inn tid når verkstedet har kapasitet og delene er på plass. Hvis bilen ikke er i forsvarlig stand må bilen settes igjen på verkstedet. Vi ordner leiebil i henhold til avtalen kunden har med forsikringsselskapet sitt. 

3. Bilen kondemneres

Vi tar oss av det praktiske rundt bilen med forsikringsselskapet, mens du får oppgjør direkte fra selskapet.

Hva skal betales?

Vi sender faktura på reparasjonen til forsikringselskapet ditt. Dersom du skal betale egenandel eller har fått en reduksjon i erstatningen betaler du dette direkte til oss.


Bestill time eller kontakt din nærmeste forhandler for mer informasjon.