Våre dyktige ansatte hos din lokale forhandler står klar til å hjelpe deg. Ta kontakt med dem via telefon, e-post eller sving innom.
Dersom du ønsker å kontakte hovedkontoret kan du sende oss en e-post.
Under har vi svart på de spørsmålene kundene våre oftest lurer på. Finner du ikke svaret du leter etter? Send oss en melding her.
Du kan enkelt bestille time for alle våre verkstedstjenester direkte her, eller ved å kontakte en av våre forhandlere.
Noen av tjenestene vi tilbyr har faste priser. Dette gjelder blant annet EU-kontroll, hjulskift og bilpleie.
Andre ting som f.eks. service, bulkoppretting og nye dekk varierer mye i pris fra bil til bil, derfor vil ditt verksted beregne riktig pris for din bil - helt uforpliktende - før noe arbeid avtales eller påbegynnes.
Periodisk kjøretøykontroll (PKK), også kjent som EU-kontroll er en lovpålagt sikkerhetssjekk av bilen din. Den utføres for å sikre en trygg bilpark på offentlige veier i Europa.
Service er frivillig og sørger for at flere av bilens viktigste deler blir vedlikeholdt. Som regel omfatter dette deler som bremser, motor, gir og klimaanlegg.
Selv om det er frivillig anbefaler vi at du følger bilens serviceprogram. Dette for å redusere risikoen for kompliserte feil og dyre reparasjoner. Et komplett servicehefte kan også telle positivt på verdien av bilen din ved videresalg eller innbytte.
For at vi skal kunne estimere en kostnad for reparasjon er vi nødt til å feilsøke bilen for å finne problemet. Dersom du har gyldig garanti på bilen betaler du som regel ikke noe for dette, men dette informerer verkstedet deg om på forhånd.
Bestill time her og velg «Feil med bilen» eller ring din nærmeste forhandler og bestill time direkte via telefon.
Anbefalt serviceintervall finner du i serviceheftet som fulgte bilen. De fleste biler skal inn til service en gang i året, men dette varierer.
Dersom du ikke finner serviceheftet kan du kontakte din lokale forhandler.
Gyldigheten for nybilgaranti finner du i serviceheftet som fulgte bilen. Normalt varer denne i 5 – 7 år, men begrenses ofte inntil en viss kilometer. Dersom du har en bruktbilgaranti anbefaler vi å sjekke kontrakten du skrev under på, der burde utløpsdatoen for bruktbilgarantien være nevnt.
Har du kjøpt bil hos oss, men finner ikke utløpsdatoen for garantien – kontakt din forhandler.
Dersom vi ikke svarer på telefonen har vi nok stor pågang, prøv igjen om litt. Dersom det ikke haster, send oss en melding her.
Du kan sende oss en melding eller ringe oss for å avbestille eller endre timen din.
De fleste av våre forhandlere har nøkkelinnkast som gjør det mulig å levere bilen til verksted før og etter åpningstid. Kontakt ditt verksted for mer informasjon.
Du finner et utvalg av utstyr og tilbehør på nettsiden vår, men dersom du ikke finner spesifikke deler eller utstyr kan du kontakte delelageret hos din lokale forhandler.
Du kan bestille alle verkstedtjenester via vår digitale timebestilling, eventuelt kan du kontakte din lokale forhandler direkte.
Vi anbefaler at du benytter digital skademelding (ekstern lenke) for enklere og raskere utfylling. Hvis du ønsker en fysisk skademelding som du kan ha i bilen - kan du hente denne hos din nærmeste forhandler.