Gul bil! Nei, den er visst grønn denne også.

Opel elektrifiserer det aller meste for tiden, også varebiler. Nyeste generasjon Vivaro er dermed intet unntak, og med svært kapable batteripakker om bord vil nok også de mer kresne varebil-brukere der ute fatte interesse når den kommer.

Opel Vivaro-e, som denne nå kalles, er basert på den nyutviklede og svært allsidige EMP2-plattformen den deler med sine konsernsøsken hos PSA. Dette gjør det mulig å installere batteripakker på enten 50 eller 75 kWt, hvilket gir WLTP-rekkevidder på henholdsvis 200 eller 300 kilometer. Hverken motorytelser, utstyrsnivåer eller andre spesifikasjoner er tilgjengelige nå, men vi antar at disse vil ligge tett opptil variantene med bensin- og dieseldrevne motoralternativer som allerede er på veien.

Husk også at det faktisk gis subsidier for kjøp av elektrisk varebil for tiden, så med de riktige spesifikasjonene kan denne ende opp med å bli enda rimeligere å skaffe seg. Les mer om dette her.

Vi vet imidlertid at nye Vivaro-e kommer med mulighet for å trekke tilhenger, og at nyttelasten ender på 1.200 kg. Opel gir også hint om mulige tilpasningsmuligheter, ved å legge vekt på hvordan dagens Vivaro leveres i tre ulike størrelser, uten at vi vet noe sikkert.

Administrerende direktør hos Opel, Michael Lohscheller, forteller: — Innen 2024 vil samtlige Opel-modeller være elektrifisert. Dermed kan våre kunder velge et elektrisk alternativ, uansett hvilken modell de ønsker. Elektriske varebiler er spesielt viktig for varelevering i byen, ofte som det siste leddet i en lengre distribusjonskjede. Derfor er jeg svært glad for å kunne introdusere nye Vivaro-e i 2021, og at Zafira Life, Combo og Combo Life vil følge etter.

Mobile tilbyr varebiler fra Opel hos mange av våre avdelinger. Ta kontakt for å lære mer.

  • Del denne artikkelen på:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Nyheten gjelder for følgende avdeling(er):