Facelift for Honda HR-V

Nytt interiør og flere motoralternativer er blant nyhetene i Hondas minste SUV.

Samtidig er ansiktsløftet modell akkurat like anvendelig og praktisk som utgående versjon vi allerede har testet her på mobile.no. Bagasjerommet måler fortsatt 393 liter i en bil med et fotavtrykk som er mindre enn en Volkswagen Golf, og det er fortsatt plass til voksne i både for- og bakseter. Nytt i 2019 er noe Honda selv har kalt “Synaptic Damping Control” — et støtdempersystem som tidligere ikke har vært tilgjengelig i Europa, og som skal sørge for bedre komfort og mer dynamiske kjøreegenskaper.

Nye HR-V vil bli tilgjengelig med flere drivlinjer enn tidligere. Hondas i-VTEC bensinmotor med enten 130 eller 182 hestekrefter er blant alternativene, der 1,5-literen kan turbolades for å oppnå sistnevnte ytelsestall. (Denne varianten omtales også som HR-V Sport, noe vi har skrevet om i mer detalj her.) Alle motorer kommer som standard med manuell girkasse, men trinnløs CVT-automat tilbys i kombinasjon men bensinmotor. En økonomisk 1,6-liters dieselmotor på 120 hestekrefter er også tilgjengelig.

Honda HR-V kommer i to ulike utstyrsnivå, og med en konkurransedyktig startpris på ca. 320.000kr er bilen blant de rimeligste i sitt segment. Utstyr som automatisk nødbrems, kjørefeltvarsling, ryggekamera, fjernlysassistemt og navigasjon fra Garmin er på plass, og bilen har selvsagt fem av fem mulige stjerner i EuroNCAP sin sikkerhetstest. Seter, farger, dekorlister og annet tilbehør er også tilgjengelig; mer informasjon om dette finner du på Honda sine egne hjemmesider.

Mobile tilbyr Honda hos mange av våre avdelinger. For oppdaterte tall og fakta om HR-V ber vi deg ta kontakt. Vi hjelper deg gjerne om du skulle lure på noe!

  • Del denne artikkelen på:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Nyheten gjelder for følgende avdeling(er):